Wil jij liever een ex-roker zijn die hunkert naar sigaretten óf een niet-roker worden die geen aandacht besteed aan sigaretten?

Stoppen met rokenWe denken vaak het antwoord te geven – maar lees verder als je succesvol wilt slagen en voorgoed wilt stoppen met roken (zonder hunkering of ontwenningsverschijnselen!).

De meeste rokers hebben het meer dan eens ervaren. Een paar weken rookvrij en dan…een sigaretje….een foutje….en alle moeite is voor niets geweest.

Alle goede intenties, ingehouden verlangens en plannen die gemaakt waren….voor wat heb je het allemaal gedaan? Een paar weken van de sigaretten af….en iedere keer lijkt het OK om weer te beginnen. Maar waarom?

Het gedrag van roken is erg slim, dat is waarom, en het werkt op het niveau van je onderbewustzijn. Hoe sterk je mening ook is om te stoppen, je rookgedrag wacht tot een onstabiel moment en slaat dan hard toe. En plots hoor jij jezelf de meest creatieve excuzen maken waarom het OK is om er slechts eentje te nemen.

Hoe kun je blijven stoppen?

Er is een groot verschil tussen een roker die gestopt is met roken en een niet-roker. De gestopte roker weerhoud dapper zijn behoefte in het roken van een sigaret terwijl de niet-roker geen slechter idee kan bedenken dan roken.

Je kent waarschijnlijk wel mensen die al 10 jaar, of meer, rookvrij zijn en nog steeds zeggen “als ik een biertje of wijntje drink heb ik nog wel eens zin in een sigaret”. Als je gestopt bent met roken is dat heerlijk om te horen.

Maar het betekent dat ze alleen gestopt zijn op het bewustzijnsniveau. Ze besloten te stoppen en zijn gestopt. Onbewust is het roken van een sigaret nog steeds een aantrekkelijk idee.

Als jij stopt met roken, doe het dan goed!

Jij weet dat er miljoenen manieren zijn om te stoppen met roken…van nicotinepleister tot nicotinekauwgom, inhalers en andere medicijnen zoals Zyban. Er zijn tientallen mensen die jou willen vertellen hoe je moet stoppen met roken…overal kun je stoppen met roken tips vinden!

Maar ze missen allemaal een belangrijk aspect – het onderbewustzijn!

EEN GOED BEGIN IS HET HALVE WERK!

Alvorens je begint met het beluisteren van de zelfhypnose opname en besluit om definitief te stoppen met roken ga ik je acht simpele opdrachten geven:

  1. Kies de dag wanneer jij echt wilt stoppen met roken.
  2. Op de dag dat jij wilt stoppen begin dan met het, om de dag, beluisteren van  de opname gedurende 28 dagen.
  3. Zorg ervoor dat alle (mogelijke) asbakken worden vervangen door een glas water. Mocht je de komende periode toch denken aan het willen roken neem dan gerust een slok water en haal 8 keer diep adem. Hierdoor zul je snel merken dat de behoefte afneemt.
  4. Mocht je in het bezit zijn van een auto, maak de asbak in je auto leeg zodat je de komende periode in een schone ‘niet-rokers auto’ kan rijden.
  5. Test je motivatie om voorgoed te stoppen en gooi al je aanstekers, asbakken en pakjes sigaretten weg! Als je dit doet ben je echt bereid om langdurig te stoppen!
  6. Vermeld minimaal aan 2 niet-rokers en aan 2 rokers die dicht bij je staan, dat je definitief zult gaan stoppen met roken. Benoem hierbij je belangrijkste motivatie. Vermijd tijdens het vertellen de woorden proberen en hopen. Deze woorden duidden op falen.
  7. Mocht er iemand in je omgeving roken, verzoek deze dan respect te hebben voor jouw keuze. Verzoek de persoon om gedurende 4 weken uit jouw zicht en omgeving, te roken. Zo vermijd jij prikkels om aan roken te denken.
  8. Mail na 1 week je bevindingen naar informatie@rinkejacobs.nl

 

*Op de diensten van Rinke Jacobs zijn geen schadelijke bijwerking bekend. Toch is het gebruik op eigen risico en dient altijd de huisarts geraadpleegd te worden.

2 Responses to "Hypnose – Stoppen met roken!"

  1. trudie Posted on 12 december 2012 at 12:43

    ik was op zoek naar een hypnose-cd ter ondersteuning bij het stoppen-met-roken proces.
    jouw site spreekt me aan, dus schreef ik me in voor de nieuwsbrief.
    Wil je me de cd toesturen? ik ben er klaar voor!
    vriendelijke groet,
    trudie beukers

    • Rinke Jacobs Posted on 12 december 2012 at 17:39

      Dag Trudie,

      Dank voor je bericht. Ik krijg de indruk dat je positief wilt werken om te gaan stoppen met roken. Ik heb gezien dat je ingeschreven staat voor de nieuwsbrief. Ik wens je veel luisterplezier en gun je een gezond en rookvrij leven!

      Gr,

      Rinke Jacobs

Geef een reactie